Дослідження: яку музику, на яких платформах та в яких умовах слухали українці

Музичний лейбл Pomitni разом із дослідницькою компанією Dive and Discovery Research провели дослідження українського слухача за 2023 рік.

Щоб проаналізувати музичні вподобання українців, залучили респондентів у соцмережах, які активно слухали музику протягом року. Всього 857 респондентів — чоловіки та жінки 14–45 років із українських міст із населенням більше 50 000 жителів, а також українці за кордоном.

В опитувальнику були питання на кшталт: скільки часу респонденти витрачають на прослуховування музики, на яких платформах слухають, скільки платять за прослуховування, якій музиці та яким артистам віддають перевагу та інші.

Закрита презентація дослідження відбулася 19 грудня в American University Kyiv. Читайте нижче витяги з матеріалів, повне дослідження — за посиланням.

Як (часто) слухають музику

85% опитаних слухають музику майже щодня, проте платять за прослуховування музики 58%, витрачаючи в середньому на місяць 202 грн — дослідники роблять висновок, що в Україні великий потенціал для розвитку цифрових платформ і наголошують на вихованні культури плати за контент. 

У середньому опитані витрачають на прослуховування музики 105 хвилин — це близько 30 треків щодня. 

На яких платформах слухають музику

Українці найчастіше використовують YouTube (64%) та Spotify (45%). Серед каналів платного споживання найпопулярніші Spotify та YouTube/YouTube Music.

Роль музики для слухача

Український слухач перебуває у стані втоми та безсилля та потребує додаткової енергії, щоб жити й працювати. Це формує запит на те, щоб виплакати наболіле та ввімкнути енергійну музику, що заряджає. Таким чином, музика допомагає українцям відчути «правильні емоції»: надає сил, заряджає, заспокоює чи допомагає відволіктись.

Якої музики не вистачає

Найчастіше респонденти говорили про дефіцит металу та року, а також якісної, глибокої та сенсової музики. Шароварщини та байрактарщини, на думку опитаних, уже забагато.

«Зараз дуже важливо, крім своєї професійної діяльності, розвивати креативну індустрію у різних напрямках, зокрема займатися освітніми проєктами, проводити дослідження. Завдяки цьому ми зростатимемо та зможемо показати, наскільки креативна індустрія важлива, особливо під час війни», — Ірина Горова, CEO Pomitni.